Thursday, October 29, 2009

Veel lyhilugusid.

Unustasin kirjutada varem, et kui Toreadal k2isin siis teisel Toreada p2eval n2gin paari koolivenda, kes viipasid minu poole k2ega, et nendega r22kima l2heksin. Kuna Michel oli juba parajalt purjus, ootasin 6iget hetke ja siis hiljem teatasin talle, et l2hen paari koolivenda tervitama. Ta m6tles hetke ja vastas (kaitsev, nagu ta on): "Aga siis tuled siia tagasi, eks! Me ootame sind siin." Yks koolivend nimega Pino oli samuti juba p2ris purjus. P2rast tykkaega r22kimist viipas ta s6rmega yhe vanamehe poole, kes seisis 6llekylmiku k6rval, paar meetrit meist eemal ja v2itis, et see on ta isa. See mees ei olnud yldse tema moodi - tal olid juba hallid juuksed ja vuntsid, t6sine ilme n2os, ma t6esti ei uskunud, et see tema isa on. Pino ytles sellepeale: "Tule, ma tutvustan!" See oligi ta isa. Temaga tutvunud viipasid nad k2ega veel paar meetrit eemale, kus seisid ta ylej22nud perekonnaliikmed. Tutvusin ta ema, t2di, vanaema ja veel yhe naisega. Ta ema oli minust niii vaimustuses, ta musitas mind kuskil 5 korda p6sele ja oli yldse v2ga "nunnutav". Ytles mulle, et ma v6in alati neile kylla minna ja kui kyllamineku soov tekib, siis ytlen Pinole ja tema viib mind p2rast kooli nende koju. Ta oli ikka v2ga r66msameelne, kahtlustasin alguses isegi, et oli alkoholi tarbinud (nagu enamus Toreadal), kuid Pino ytles mulle hiljem, et ta ema ei joo. Pinoga ma yldiselt v2ga tihti ei suhtle - kui n2eme, siis vahetame paar s6na omavahel. Seda yllatavam see k6ik minu jaoks oli.

***

Yhel p2eval koolist koju jalutades keerasin just ymber nurga, et oma kodut2navale saada, seal oli yks noormees jalgrattaga - paistis sportlane olevat, sest tal oli kogu riietus olemas, mis on jalgratturile kohane. Tiirutas paari meetri raadiuses ringi ja peatas mu kinni, et kellaaega kysida. Otsisin kotist telefoni ja ytlesin talle aja. Ta ytles: "Ait2h," kuid ei hakanud justkui midagi peale selle teadmisega ja 2ra ka ei l2inud. Ma k6ndisin edasi, ta j2i mu k6rval edasi s6itma ja r22kima. Eriti sisukas jutt just ei olnud, ytles paar korda, et ma olen "nii armas" ja l6petuseks (kui olin kodu ette j6udnud) kysis telefoninumbrit - sai korvi.

***

Iroonia - 2 korda koolist koju jalutades on minust m88dunud Corona 6lle suur rekka ja lasknud mulle signaali, yks kord koolist jalutades m88dus minust 6llemark Sol suur rekka ja lasi samuti signaali.

***

Mu vahetusaasta t2itsa alguses r22kisime yksp2ev hostisaga maav2rinatest ja ta ytles, et siin aegajalt neid esineb ja vahel m6ned n6rgemad majad isegi varisevad kokku, aga Ixtepecis nii tugevaid maav2rinaid enamasti ei ole. Ytles mulle veel, et kui tugevam maav2rin on, tulevad nad hostemaga mind yles 2ratama, j2tame k6ik asjad tuppa ja jookseme v2lja, majast eemale (meie maja pole n6rk, kuid parem karta kui kahetseda). Ma igatahes s2rasin, sest ytlesin, et Eestis maav2rinaid ei esine ja ma tahaks tunda seda, kui terve maa v2riseb. Ligi 2 n2dalat hiljem r22kisime yhel 6htul hostvanaema ja hostisaga, nad kysisid minult: "Tundsid eile 88sel maav2rinat?" ja arutasid, kuidas nad 88sel selle peale yles 2rkasid. Aga mina magasin! Ei tundnud midagi. Hostisa hakkas seepeale naerma, ta m2letas, kui elevil ma maav2rinatest olin. Sellest j2rgmisel 88l oli veel yks maav2rin olnud, tugevam, kui eelmisel 88l - paljud koolis r22kisid, kuidas nende voodid rappusid ikka p2ris korralikult, aga mina j2lle magasin ja ei teadnud juhtunust midagi. Hostisa igatahes ytles, et Richteri skaala j2rgi 7 varistab maju kokku, sel 88l oli maav2rin tugvusega 4 (v2ga tugev yhes6naga).

***

Eesti raha on nende jaoks v2ga huvitav. 6nneks oli mul kogemata viie- ja kymnekroonine rahakotti ununenud siia tulles.

***

3-4 tundi n2dalas on mul klass 15-16-aastastega. Yks kord astus mu pingi juurde yks tydruk, kes muide n2eb natuke vaimselt hull v2lja omamoodi. Ta r22kis mulle, kuidas yks p2ev ta tarbis narkootikume. Kysisin, miks, ta vastas: "Niisama." Kysisin, mis narkootikume ta tarvitas, ytles, et uinuteid vms, aga et v6ttis neid terve peot2ie, ise naeratas terve aeg seda r22kides. Ma ei j22nud teda edasi kysitlema.

***

Yhel p2eval, kui mul oli Garbajaliga (mu 6petaja, kes mind "mi amiga birdzhittaks" kutsub koguaeg ja kellest varemgi siin blogis kirjutanud olen) tund Anatomia y fisiologia, ytles ta mulle keset tundi: "Maria, tule siia." L2ksin ta laua juurde, ta ytles: "Pane k2si alla..." Tegin nii nagu ta ytles, ta pani mulle kommi k2e peale. K6ik muidugi n2gid seda ja hakkasid hetkeks kooris karjuma, et nad tahavad ka.

***

K2isime yhel koolip2eval konverentsil. Kuna minu klass sinna ei l2inud (ei tea, miks neid sinna ei saadetud), tahtsin mina ikkagi minna ning l2ksin yhe teise klassiga koos. Konverentsil v2ga palju aru ei saanud, aga need inimesed selles klassis on lihtsalt supertoredad!
Konverentsil yks tyyp tegi mulle vetsupaberist roosi ja teine tyyp korjas selle sisse ylikooli aiast yhe lille.

No comments:

Post a Comment