Thursday, August 13, 2009

Kool.

(J2rgnev l6ik on ysna igav vast Teie jaoks, liiga detailne - endal aastate p2rast huvitavam meenutada nii.)

Teisip2eval l2ksin hommikul kell 8 kooli vanematega. L2ksime migni coordinatori (ta on nagu 6ppealajuhataja vms) kabinetti, r22kisime seal tykkaega ja siis tuli yks inglise keele 6petaja, ta seletas mulle natuke, et kool siin on v2ga lihtne ja pole yldse selline nagu Euroopas jne. L2ksin siis koos inka 6petajaga ja selle coordinatoriga yhte klassi (mu vanemad l2ksid koju), seal k6ik vaatasid suu ammuli, nagu poleks elusees varem eurooplast n2inudki (kuigi, enamus siin teavad Tor´i - poiss, kes elas samas majas eelmisel aastal, kus ma elan praegu ja samuti Eestist Kadrit, kes elas samuti Ixtepecis eelmisel aastal ja k2is samas koolis). 6petaja r22kis natuke teistele minust ja siis pidid k6ik j2rjest pysti t6usma ja oma nime mulle ytlema. Kui aus olla, siis mul ei j22nud ykski nimi meelde! Aga siis istusin edasi vaikselt, k6ik siblisid ringi jne, ei julgenud minuga eriti r22kida, sest k6ik arvasid, et ma ei oska yldse hispaania keelt. Lihtsalt vaatasid koguaeg silmanurgast ja naeratasid jms. Yks tydruk (Victoria vist oli) astus siis ligi ja kysis, kas tahan tema ja mingite teiste tydrukutega l6unat syya... Hiljem sama tunni ajal istus yks teine tydruk maha minu k6rvale ja hakkas r22kima minuga. Lihtsalt tavaasju, et kuidas Eestis ilm on jnejne.. Igatahes sellest edasi hakkas sujuma, nad said aru, et ma saan enamus asjadest siiski aru.
J2rgmise tunni ajal tuli ka Samuel (YFU-ga vahetus6pilane Taanist) klassi koos inka 6petajaga ja siis hakkas uuesti nimede nimetamine pihta. :D
M6ni tund hiljem l2ksime Samueli, Victoria ja Juaniga kooli s88klasse (v6inoh, pigem nagu v2likohvik siin). Juan on niii lahe :D Ta on niii gei, aga v2ga lahe. Nagu filmides need geid, koguaeg kurdab, et talle ei meeldi oma nimi, sest "Alexander v6i Alex oleks ju nii palju lahedam!" ja talle ei meeldi oma juuksed, sest koolis k2sti lyhemaks l6igata, et tal olid varem pikemad. Ta on umbes selline nagu Peeter m6ndadest Hiina ilueedidest r22gib. Juan meenutab mulle tiba ka J6elat Peetri klassist, aga h222sti s6bralik :)
Aga jah, Juani ja Veronicaga olen k6ige rohkem suhelnud praeguseks.


Aga esimesel p2eval panime Samueliga 2-3 tundi poppi. Sest me oleks pidanud inka 6petajaga olema terve p2eva, aga ta 6petas igale klassile t2pselt sama teemat (less...than ja more...than vms) ja ta lubas meil niisama olla, aga dire ei tohtinud teada seda vms :D

Ja eile juhtus nii, et vanemad teadsid, et saan 14.30 koolist lahti, aga tegelikult sain 11.30 hoopis ja coordinator ei saanud mu isa ka k2tte telefonitsi, ytles: "no existe" :D Ootasime siis poole 3-ni Samueli, Juani ja Victoriaga koolis. Eile yhines meiega ka Philipp (YFU-ga vahetus6p saksamaalt) ja saime uue tunniplaani, et oleksime k6ik erinevates klassides.

T2na hommikul magasin ma sisse! Iga p2ev algavad tunnid mul kell 7 ja lahti saan 14.30, reedeti 13.30. 2rkasin t2na hommikul kell 6.50 - ei kuulnud 2ratuskella. Panin riidesse ja vend viskas kohe kooli 2ra.

Koolivormiga on nii, et seda mul pole, teistel suurel enamusel on (kuigi on yksikuid, kellel pole, sest on alles esimene v6i teine koolin2dal). Aga nii palju, kui aru sain, siis pyhap2eval ostame koolivormi.

Koolis on v22ga igav tegelt, k6igest veel aru ei saa ja palju peab kirjutama, aga ma eriti ei kirjuta, sest minu jaoks l2hevad nad liiiga kiiresti edasi koguaeg (ei suuda k6ikidest s6nadest veel aru saada) ja kodut8id ma ka tegema ei pea 6nneks, niii et mul suht savi, mis teen, kuulan 6petajat ja kirjutan s6naraamatust yksikuid s6nu v2lja, mille meenutamisega mul alati raskusi tekib jms.
Aga vahetunnid on huvitavad v2hemalt, sest k6ik tahavad koguaeg suhelda ja kutsuvad mind enda keskele istuma ja nii. Ja mitu korda on olnud ka nii, et kuulen, kuidas keegi karjub: "MARIAAA!!", vaatan seljataha ja seal on kari inimesi - pole 6rna aimugi, kes hyydis :D Aga enamv2hem k6ik teavad mu nime juba, mina tean ainult KAHTE nime + vahetus6pilaste omi, aga poco a poco (v2hehaaval tuleb).

Nii paljust oleks tegelt kirjutada - aga teinekord!

Yleyldiselt on niii, et ma igatsen V2GA Eestit, kuid samas meeldib ka siin. Iga p2evaga l2heb omamoodi m6nusamaks - kodusemaks. Varsti l2heb veel paremaks, kui on rohkem s6pru/tegevust, sest enamasti on nii, et mida v2hem ma kodus olen siin, seda v2hem m6tlen Eestile.

4 comments:

  1. oioii, minu jaoks oli küll jõhkralt mõnus lugeda. :D seltskond tundub olevat eriti chill.

    ja kool on vast tõepoolest boring as hell, seda ma usun. õnneks on põhieesmärk sulanduda kohalikku ellu ning luua ja arendada ägedaid sõprussuhteid. seega loodan siiralt, et õpsid lasevad sul kasutada tunniaega teiste asjade orgunnimiseks. ;)

    ja loodan et teil on seal korralikult õhukonditsioneere. et siis vähemalt ei ole as hot as hell. ja kuidas sulle üldse sealne temperatuur meeldib?

    ReplyDelete
  2. Jap, neil suht savi, mis tunnis teen - ainult fyysika 6ps on idioot.. keegi natuke midagi r22gib, viskab tunnist v2lja jne. Aga teistes tundides koguaeg kirjutan hispaania keele s6nu ja mineviku p88rdeid jms :) Sest 6ps dikteerib ja terve klass kirjutab ja mul pole m6tet kirjutada, kui ma ei suuda k6iki s6nu veel eristada nii.

    On kyll as hot as hell! :D Iga p2ev higistad nagu seganee :D aga mu hostisa pani mu tuppa suure 6hukonditsioneeri, et ma v2hemalt magada saaks :D puhub sooja 6hku n2kku koguaeg, aga pole viga, magada saab p2ris h2sti.

    Aa, siin hoovis on t6esti yks suur mangopuu nii et siin hoov koguaeg varju all ja m6nusalt tuuline pidevalt, :P ja selle p2rast k2ib ka allkorruselt tuul enamasti l2bi, sest uksi hoitakse enamasti lahti :)

    Temperatuur on muidu ok :) Ma ei taha sellise palavusega yldse syya eriti ja noo siinsed s88vad niiiii palju :D Aga nad saavad aru, et ma ei suuda nii palju ja lubavad mul alati j2rele j2tta ja s88a nii palju, kui suudan ja saavad aru, kui m6ne s88gikorra yldse vahele j2tan, kuigi, pereema ikka ytleb, et "S888!!" :D sest ta arvab, et ma s88n liiga v2he :D Ma seletasin tegelt neile, et isegi Eestis, kui on v2ga palav, siis ma ei taha eriti s88a :P Nad m6istavad :)

    ReplyDelete
  3. hahaa, see koolis mitte-midagi-tegemine näib muidu küll väga luks eks, aga kui sul järgmisel aastal seisab esimene september silme ees uuesti...

    mul on päriselt praegu selline tunne, et ma eelmisel aastal mehhikos ei kasutanud ühtegi ajurakku terve aja jooksul. ja nüüd olekski nagu kogu aju täiesti ära närtsinud ja mitte midagi ei oska juurde õppida, kui juba selline paus on sees olnud:D:D:D

    ReplyDelete
  4. Ojaa, kujutan ette :P

    Ma arvan, et matas olen ma veel eriti loll aasta p2rast - nad kirjutavad k6ike niii teistmooodi siin, panevad sulgi igalepoole jne.

    ReplyDelete