Tuesday, January 19, 2010

Ootamatu reaktsioon.

N2gin yhel 88sel unes, et oli tavaline p2ev, olin just mu hostperele kuuluvas internetikohvik "El mero mero´s" valvamas ning helises telefon. Vastasin telefonile: "Bueno?", vastuseks k6las yks eestikeelne "tere!" - mulle helistas mu 6de Monika. R22kisime unes pisut eesti keeles, kuigi mul see enam eriti h2sti v2lja ei tulnud. Hommikul yles 2rgates olin yllatunud: miks ma just Monikat unes n2gin? Kuna ta elab ning t88tab Soomes, on mul temaga 6dedest vast k6ige v2hem kontakti, seega imestas mind, et just tema selleks helistajaks oli.
Natukene hiljem samal p2eval r22kisin msn´is oma venna Marioga juttu, kes ytles mulle, et vanemad olid neil p2evil Soomes k2inud, sest Monika abiellus! Kui imelikult unen2od ikka t88tavad. Kuna Monika mulle suvel juba pulmakleiti n2itas, teadsin, et neil oli plaan abielluda, kuid kuust (r22kimata kuup2evast) ei teadnud ma midagi...


Kindlasti olete uudistest juba kuulnud, et Haitis oli yks tugev maav2rin, mille t6ttu suri yle 100 000 inimese. Me tundsime seda maav2rinat siingi. Ma r22kisin parasjagu telefoni kaudu Kearaga (vah. 6p. USA-st) juttu ning ta kysis: "Maria, did you feel the earthquake just a few minutes ago?!" Ma ei teadnud sellest midagi - ma ei tundnud midagi! Ytlesin talle, et siin kyll mingit maav2rinat minuteada ei olnud, kuid hiljem selgus, et mu hostisa ning hostvanaema siiski tundsid seda, samuti Pancho ning Luisa, kellega ma samal 6htul v2ljas k2isin. Minu siinoleku ajal on olnud ligi 5 maav2rinat, kuid mina olen tundnud ainult yhte.


Ilm on Ixtepecis taaskord ilus ja tuulevaikne. 6htuti ilma p2ikeseta on pisut tuuline, kuid ei ytleks, et oleks v2ga kylm. Kuskil n2dal tagasi, kui oli paar p2eva 18 kraadi ning v2ga tuulist ilma, ytles mu hostema, et viimati tundsid nad sellist kylma 20 aastat tagasi! Neil p2evil r22giti isegi, et Chiapases (kuskil 5 tundi minu linnast) leiti mitu j22tunud iguaani, haha! Ei oleks uskunud, et kuskil 15 kraadi juures m6ni loom 2ra v6ib j22tuda.


Pyhap2eval (17. jaanuar) lasin yhe lubaduse t6ttu endale lisak6rvaaugu teha. Kuna ka Luisa tahtis endale yhte, ytles ta, et tema isa oskab seda ning tegi ettepaneku, et laseme yhel p2eval teha. Leppisime siis kokku pyhap2evaks. Eestis lasin omale aastaid tagasi k6rvaaugud teha yhes salongis, see k2is spetsiaalse pystoliga ning v2ga k2hku, peaaegu et ei tundnudki midagi. Siin aga tehti seda n6elaga. N6el oli tykkaega tugevas alkoholis samal ajal, kui ma enda k6rva j22ga tuimestasin. Ytlesin veel, et pean selle k2igus istuma, sest ma olen vere- ja n6elateemadega ysna n6rgan2rviline. Luisa isa pani siis niidi n6elale taha ning surus mul niidi k6rvalestast l2bi. "AAAAUU!!!" ytlesin sel ajal, kui protsess veel toimus, k6ik ymberringi naersid mu h6igatuse yle. Kuna k6rvalestal on 2 kihti, tundsin, kuidas niit l2bis yhe kihi ning seej2rel teise kihi, kuigi valus eriti ei olnud, natuke ebameeldiv lihtsalt. Paar sekundit hiljem ytles, et on valmis ning sidus niidile s6lme peale, et k6rvaauk kinni ei kasvaks. T6usin siis pysti, et Luisale istumise v6imaluse anda. Tundsin, et pea k2ib ringi, kykitasin kiiresti ja ytlesin: "Eeei... mul k2ib pea pisut ringi." Istusin uuesti toolile, endiselt peas kummitamas pilt, kuidas n6ela k6rvast l2bi torkamine v2lja v6iks n2ha. Pea p88ritus l2ks hetkeks yle, kuid tuli siis tagasi. Toetasin pea k2evarrega laua peale, et seda mitte tunda... J2rsku olin yhes yleni valges ruumis. Keegi karjus mu nime: "Mariaaa!! MARIIIAA!", ma n2gin yhte inimkeha, kuid n2gu oli udune, nii kestis see tykkaega. Hetk hiljem kuulsin mehe h22lt: "Maria, que pasó? Estas bien?" ("Maria, mis juhtus? Kas sinuga on k6ik korras?"). Tundsin siis Luisa isa selle h22le j2rgi 2ra. Avasin silmad - n2gin Luisa isa n2gu ja tundsin, kuidas kukal mu pead toetab. M6tlesin: "Misasja?? Kus ma olen? Aa.. Luisa kodus. Miks mind ymbritseb ligi 10 inimest?? Mis juhtus? Ma minestasin? Mulle tehti k6rvaauk, ma tundsin end halvasti..." ja nii tasapisi hakkas k6ik sekunditega meenuma. Tundsin, et keegi pidevalt katab mu k2ed ning dekoltee piirkonna veega, samuti see v2nge alkoholil6hn, mis mu ninna tungis - Luisa hoidis oma alkoholiga yle kallatud k2ed mu nina all. Sirutasin tugevalt jalad sirgeks, et vere liikuma panna ning n2gin enda ees suurt karja inimesi (terve Luisa pere ning nende sugulased, kes parasjagu kylas olid), kes mulle imestunud n2oga otsa vaatasid. Luisa t6i mulle oma isa palvel yhe pulgakommi, et paremini taastuksin ning hiljem seletasid mulle k6ik oma versiooni, kuidas nad seda n2gid. Samuti ytlesid, et olin p2rast 2rkamist n2ost ylivalge, isegi pisut rohekas.
Istusin veel pisut kuni pulgakomm mu k2es otsa sai ning l2ksin siis kodu poole, Luisa tuli mind saatma. Kui 6ue j6udsime, ytles ta mulle, et ma ehmatasin ta 2ra ning kartis v2ga, kui seda k6ike n2gi. Korduvalt kysis veel, kas tunnen end juba paremini. L2ksime korraks minu juurest l2bi, t6in toast oma k2ekoti ning l2ksime siis Luisa ning ta sugulastega v2lja 6htust s88ma.
J2rgmisel p2eval kysis Luisa minult veel kord, kas tunnen end h2sti ning r22kis mulle, kuidas ta isa olevat temalt eelmisel 6htul kysinud: "Kas sind ehmatas see v2ga 2ra?" Luisa vastas: "Jaa!" Selle peale vastas ta isa: "Ei tee ma sulle seda k6rvaauku t2na! Lykkame homse peale - mis siis saab, kui sina ka 2ra minestad?" :D

7 comments:

  1. Ah, Sina oma minestamiste ja sonimistega, :P. Peaasi on see, et Sa ei pomise ühtki nime läbi une - muidu tuleb paksu-paksu pahandust, noormehed ja nende noavõitlused ja...

    Ja siit üks pildiseeria, mis Sulle kindlasti meeldiks.
    Photobomb on see, kui keegi pildistab, aga kellelgi asjasse mittepuutuval tuleb lollakas tuju hüpata kaadrisse.

    Kui need tujud tulevad loomadel, on asi väga lahe, imho, : ).

    http://cavemancircus.com/2010/01/04/10-greatest-animal-photobombs-of-all-time/

    ReplyDelete
  2. Nõme olen, ei oska midagi paremat saata kui linke, aga siiski -
    siit jälle üks äge, mis Sulle kindlasti meeldiks:
    http://speedywap.com/20893/40-creative-and-humorous-photography/

    Lisaks,
    ma mingil eriti "maailm on ilus"-hetkel rääkisin, kui ilus on tänavune talv Eestis. Kui koduigatsus peaks peale tulema, vaata lihtsalt selle tüübi pilte ja ehk peletab ära, ;).
    Selgitus juurde:
    Tõnu Õnnepalu peaks eesti kirjanike seast olema umbes selline, et Jaan Krossi lahkumisega meie seast kadus tema ainus konkurent. Ühesõnaga - lugeda pole vaja, aga need annavad imho päris palju juurde.

    http://orrisaar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Just, sonimisega mul varem v2ga probleeme pole olnud, aga minestamisega kyll, ma lihtsalt ei teadnud, et n6elaga torkimiste suhtes ka nii n6rgan2rviline olen, et "jalad alt" v6tab.

    Ait2h, ait2h.
    2ra palun enam linke saada, ma pole yldse ligiinimene... Tekitab mulle peaaegu et ahelkirjade saamisega v6rdse tunde.


    Jah, selle T6nu 6nnepalu blogi emme juba saatis mulle, pildid on t6esti v2ga ilusad, aga sellega oleks pigem nii, et kui mul koduigatsus oleks, suurendaks see mu koduigatsust mitte v2hendaks... Aga pole probleemi, erilist suurt koduigatsust ei tunne, sorri. :) Nii siin, kui ka Eestis on palju erinevaid omadusi, miks just siin/seal olla tahaks v6i ei tahaks.

    ReplyDelete
  4. See on hea, et erilist koduigatsust pole :) Minuarust on sellega nagu lahkuminekutega - sa ei igatse taga seda inimest (või siinkohal kohta) päriselt, vaid IDEED v KUJUTLUST temast/sellest.

    Eesti võib praegu kena välja näha küll, aga -15-20 temp on ikka päris nõme ja kui tuul ka veel on (st reaalne temperatuur on veel külmem) siis ei ole ikka mingit soovi hommikul nina teki alt välja pista. Kui siis lõpuks läbi suure vaeva end tilkuva nina, punaste põskede ja läbikülmunud kõrvalestade+ninaotsaga tööle vead, siis on "nii hea" mõelda, et pärast tuleb sama jama läbi teha, selleks et koju saada :P Rääkimata sellest, mida pidev külm naha ja juustega teeb...

    Pika jutu lühike mõte: ma olen nii kade, et sul soe on :P ja samas on mul ka hea meel su pärast :) Enjoy it to the max!

    ReplyDelete
  5. Ja veel...
    "Professor Pagan" soovitab:
    Kui tahad kodu tunda, siis otsi mõni suur sügavkülmakapp, tee see lahti, pista käsi sisse (võimalusel võid ka kummardada sinna sisse) ja püsi paigal nii kaua kuni tunned, et külm ja valus hakkab.

    That should take care of any problems you might have :P

    ReplyDelete
  6. Hah, t6si :)!

    Siin algab paari kuu p2rast niii palav, et seegi ysna v2ljakannatamatu - st parem, kui ylikylm muidugi, aga kui ikka mitte mingisugust tuult ei ole ja 6hutemperatuur j22b 35-40 kraadi vahele, on ka natukene n6me.

    Eesti kohta ongi nii, et ma igatsen sealt osa inimesi ning palju s88giaineid, mida siit ei saa (kohupiim ning k6ik sellega seotud, normaalne v6ileib - jah, siin ei s88da isegi v6ileiba p2ris nii, nagu Eestis -, pelmeenid, v2rske piim, heeringas, forell/l6he, jnejne), kuid olen kindel, et kui Eestisse j6uan, on ka v2ga palju, mida Mehhikost taga igatseda.

    PS! Paganale: ait2h soovituse eest! Nii hulluks ma veel p2ris minema ei hakka, aga kui peaks juhtuma, v6tan teadmiseks :)!

    ReplyDelete
  7. situation update - meil on siin soojaks läinud. Täna oli -4 :) Tänavad on lund täis, kõndimine on nagu mäkkeronimine ja suurte teede äärde kuhjatud lumevallide tagant teed ei näe (seega kunagi ei tea, millal tuleb kiire auto, mis mind alla ajab :P).

    Elu muidu vaikne ja rahulik, lähme reedel em sünnipäeva puhul Tlnasse, aga jääme vaid üheks õhtuks. Nagu selgus, siis võib olla magamiskohtadega veidi probleeme, sest me pole ainsad tartlased seal sel ajal. Aga pole hullu :)

    Loodan, et sul ikka hästi läheb ja elu nagu lill.

    ReplyDelete