Friday, September 11, 2009

1 kuu Mehhikos, 9. september.

Mu pere.
Pere Mehhikos on mul t6esti tore! Keeruline on kyll ymber harjuda, et absoluutselt igaks asjaks ja minekuks on vaja luba kysida, aga pole probleemi, sest mu hostvanemad on ysna vabameelsed (lubavad mul v2lja minna).
Hostisa Carlos on ylivahva! Ta on teinud mu siinolemise m2rgatavalt meeldivamaks, sest ta n2itas kohe v2lja, et v6tab mind omaks ja et ma olen nagu tema teised lapsed (st v6in teha k6ike nagu nemadki, pole eraldi reegleid). Kui haigeks j2in, ytles mulle, et l2heme kohe kindluse m6ttes arsti juurde ja tahtis mu koolivormi yhe pluusi ise osta, "sest ma olen ta tytar". Ta on v2ga r66msameelne inimene ja tervitab mind alati h6iskega: "HOLA, MARIIIIA!". Ta naerab k6ige peale, temast kiirgab palju positiivsust.
Hostema Olga on natuke keerulisema iseloomuga. Tal on pidevalt vahelduvad tujud: yks hetk naerab, laulab, r22gib palju (klats jms), j2rgmisel hetkel n2hvb v6i on vait nagu oleks v2ga solvunud ja vastab k6ige peale: "Mhmm.." Alguses arvasin, et ta veel igatseb Tor-i (endist vah. 6p. Norrast, kes siin peres eelmisel aastal elas) ja on sellep2rast selline, kuid teised k6ik r22kisid mulle, et ta ongi alati selline olnud. Vahel on ta naljakalt ylbe, ise t6sine, aga teised naeravad (nt kui ta midagi mu hostvennale ytles, hostisa k6rvalt kommenteeris ja ema n2hvas talle: "Kes sinuga yldse r22kis, ah?!"). Kui tal hea tuju on, siis on ta v2ga tore. Hostisaga on neil t2iesti vastandlikud iseloomud, aga sobivad omamoodi suurep2raselt kokku.
Host6de Anel (25-aastane): talle r22gin ma aegajalt asjadest, millest vanematele eriti r22kida ei taha v6i kysin yle, kui midagi minu jaoks arusaamatuks on j22nud. Kui ta oli natuke v6tnud yks 6htu, siis ta r22kis mulle, et alguses m6tles nii, et tal v6ib olla palju vndi, aga vahetus6pilasest 6de ta endale ei taha, aga tunnistas, et nyyd on ta rahul, et ma selles peres elan ja et saame jagada igast asju (riideid, kingi jms). Ta kutsub mind tihti Marianaks. Anel on l6bus, vabameelne - isasse.
Hostvend Michel (23-aastane) on v2ga armas. Pidevalt kysib mu k2est, kas k6ik on h2sti ja kommenteerib aegajalt, et nii on ilus vms. Meil on siin mingi oma teema 6llenaljadega. Vahel r22gime yksikuid s6nu/lauseid inglise keeles. Ta on ainus siin peres, kes natuke inglise keelt m6istab ja tahab seda 6ppida. Nagu varasemas blogi sissekandes kirjutatud, on ta v2ga kaitsev minu suhtes.
Teine hostvend Jose Francisco e. Paco on n8 pere naljanina. P2rast esimest 2 n2dalat kahtlustasin, et ta ei taha mind sellesse perre, sest u 2 n2dala jooksul ei 8elnud ta mulle s6nagi, lihtsalt tegi n2gusid mulle ja oli yldse natuke imelik. R22kisin Aneliga ja ta ytles mulle, et Paco ongi teistsugune, sarkastiline ja et tema 8eldut ei tohi t6siselt v2tta. Nyyd saan temaga v2ga h2sti l2bi ja mida rohkem ma hispaania keelest aru saan, seda naljakam on, sest ta pidevalt ytleb nii teravalt, aga tajub piiri 2ra, st on aru saada, et ta ei m6tle just eriti t6siselt. Tal on v2ga palju s6pru siin linnas. Kui haige olin, siis kysis, mis mul on ja ytles: "Cuidate!" ("Hoia end!") - st ta oskab ka vahel armas ja hooliv olla.
Vanaema (isa ema), abuelita, on niii armas! Ta pidevalt naeratab ja alati kysib mu k2est, kuidas koolis l2ks ja nii, r22gib mulle oma perest (6dedest/vendadest, minevikust) koguaeg :). Elab sama t2nava otsas. K2ib peaaegu iga p2ev meie majas emaga syya tegemas.

Mu loomad.
Papagoi siin ei r22gi, aga pidevalt vilistab nagu mees vilistab t2naval kenale naisele (pigem filmides): "Whitwiiu!!"
Kass Choky on nii k6hn! Vahel 2rritav, sest alati, kui keegi on k88gis v6i kui keegi s88b midagi, siis ta kr2unub k6rval pikalt ja haledalt. Muidu on armas ja paist ei ytle kunagi 2ra. Hommikuti patsutab mulle vahel k2paga seljale, kui hommikust s88n.
Koerad Cacheton ja Ulises k2ivad ka pidevalt pai nurumas ja hyppavad 2 k2pa peal selle nimel.
Koerad ja kass m2ngivad koguaeg koos siin.

Olen selle kuuaja jooksul t2heldanud ka pere juures omi veidrusi/omap2ra. Nagu n2iteks k6ik siin peres laulavad koguaeg (ja kusjuures v2ga h2sti). L2ksin yksp2ev hostema ja Pacoga linnapeale ja autos laulsid nad duetti, see oli armas.
Teine asi, mida v2ljaspool perekonda v2ga m2rganud pole, on see, kuidas nad k6ik (isegi vanaema): "No!" v2ga eriliselt ytlevad - h2sti lyhidalt, nyyd on see ka mulle kylge hakanud. P2rast seda, kui neile seda v2lja m2rkisin, et nad nii teevad, naeravad nad igakord seda 8eldes, nad polnud ise seda varem t2hele pannud.
Yks omadus, mis mulle selle perekonna juures ei meeldi, on klatsimine, samas tean, et see on osa sellest kultuurist. Nad pidevalt r22givad k6ike k6ikidele mu hostt2didele, -onudele (vahel teistelegi), nt see, et Michel purjus oli yks 6htu ja see, et mu 13-aastasel naabripoisil on tydruk.
Paljud jutud, mida nad r22givad on puhas sarkasm/nali, aga enamus inimesed siin sarkasmi v2ga ei m6ista ja v6tavad neid valesid jutte t6siselt.

Siin kodus on yldiselt nii, et ma olen n6ude pesemise enda peale v6tnud, kuigi aegajalt teeb seda siiski ema v6i vanaema ja siis ma aitan neid 2ra panna. Oma pesu pesen ka ise (kuid ema abiga, sest selle pesumasinaga pole ma veel p2ris 2ra harjunud). Yldiselt kysin tihti yle, kas saab kuidagi aidata, et ma p2ris "niisama s88jana" end siin ei tunneks.


Kool.
Koolis on igav. Mulle meeldivad vahetunnid, sest siis saab teistega palju suhelda ja on naljakas, aga tunnid on m6ttetud. Kedagi siin ei huvita, mida ma teen tunnis. Tund n2eb v2lja selline, et 6petaja r22gib/dikteerib 6pikust teksti ja k6ik teised kirjutavad. 1 tund ma yritasin kirjutada k6ike, mida 6petaja selle yhe tunni jooksul r22kis ja seda klassi6e abiga. K6ikide 6pilaste jaoks dikteerib 6petaja kiiresti, minu jaoks v2ga kiiresti! Seega tundides enamasti joonistan/kirjutan omi asju eesti keeles v6i suhtlen klassikaaslastega. Philipp (vah. 6p. Saksamaalt) v6ttis kaasa suure Sudoku raamatu, mida ta ise kunagi ei t2ida, nii et andis selle Samuelile ja Samuel tirib mulle sealt lehti v2lja tunnis t2itmiseks. Teised vahetus6pilased kuulavad tunni ajal pidevalt mp3-st muusikat. Kodut8id meil ka pole. Pealegi on praegu eksami/t88de periood, kus iga p2ev on u 3 t88d ja kui teistel on t88, siis meie, vahetus6pilased, ei pea olema tunnis.



Yleyldine meeleolu.
Endiselt igatsen Eestit, aga siit veel 2ra kyll ei kipu tulema.

3 comments:

  1. Ümritsevate inimeste iseloom jääb kindlasti natuke külge. Kui tagasi Eestisse tuled, oled äkki kah sarkastiline naerupall. :D Su hostpere kõlab väga vahva. :)

    ReplyDelete
  2. Ma tahtsin lihtsalt seda küsida, et kas sinna Sinu kanti emigreerida ei saaks?

    Meil on praegu käimas selle sügise viimased kaunid päevad ja soe nädalavahetus, nagu reedel lubati. See tähendab siis seda, et kogu laupäev on olnud sombune ja lauspilves (tõsi, vihma päriselt ei sadanud, aga õhuniiskus ikkagi 100%)ja sooja 12-13 kraadi... Brrrr. Ja pole isegi veel mitte oktoober. See tähendab, et veel läheb mitumitu kuud, enne kui inimese moodi jälle olla saab :P

    Tervitused! Ja kirjuta jälle midagi, on ju :)

    Meil siin same old, same old - lasteaed, kool, töö, süüa, magada, lasteaed, kool, töö... aga tegelikult on tore. Teatris käisime lastega, lausa 2 päeva järjest! Polnudki nii hull (erinevalt sellest etendusest, kus me Siimu ja Tõnisega käisime ja mis oli paras pettumus). Kas Sina ka seal mingit kultuuri saad? Mida sealsed noored vabal ajal teevad?

    ReplyDelete
  3. Krista - eks ikka j22 omamoodi kylge, jah.. aga siin nad on suht 6elad ka, meie m6istes. Kuna siin valdav enamus on tysedad (Mehhikos) siinse v2ga rasvase toidu p2rast, ei huvita neid, kui neile "paksuke" vms 8eldakse. Ja selle nimega kutsuvad nad peaaegu k6iki, ma eurooplase kombel v6tan seda endiselt natuke sydamesse, aga m6tlen koguaeg selle peale, et kui tagasi Eestisse tulen, pean kasv6i dieeti ja kaal l2heb alla j2lle (k6ik vahetus6pilased on r22kinud, et p2rast vahetusaastat l2heb kaal paari kuuga j2lle normaalseks tagasi). :)

    Kati - Oii, teil seal siis ikka v2ga kylm (meie m6istes), sest siin on endiselt 30 (v6i rohkemgi) kraadi, ka 88d on palavad.

    Ohoo, teatris pole ma enam nii ammu k2inud, vahva :) Lauri ja Sander pidasid end ilusti yleval rahulikult istudes nii pikka aega?

    Kultuuri kohta nii palju, et sellest kirjutan oma j2rgmises sissekandes... :)

    ReplyDelete